Mentoring naar resultaat

“Een goede coach heeft grijze haren”, daar de organisatie nog lang geen grijze haren heeft. En zeker haar mensen niet. Is het mentoren van mensen een apart onderdeel geworden. Daarbij worden twee zaken als methode gehanteerd. Allereerst het melkkrukprincipe en daarnaast de leiderschapsspiegel.

Melkkrukprincipe
Vanuit het “melkkrukprincipe” worden organisaties bekeken en de ondernemers meegenomen naar een totaalbeeld, talentfocus en groeirichting. Het melkkrukprincipe is erop gestoeld dat elke organisatie uit drie staanders bestaat. Te weten: operationeel, sales en financieel. Of zo men wenst proces, gevoel en resultaat. De eigenschappen waar mensen zich bij thuis voelen. Meer weten over het melkkrukprincipe neem dan gerust contact op of lees de blog “Oei ik groei….”

 

 

 I2C2R
Het komen tot resultaat is moeilijk. Een simpel model geeft handvatten voor het komen tot dat resultaat. Vanuit het eind inzicht maar beginnend vanuit een idee. Kijk voor de werkwijze en aanpak op www.i2c2r.com

De basis van het geheel staat voor van Idea to Concept to Result. Dus I2C2R waarin het vanuit twee kanten bekeken wordt creatie en validatie. Van voren naar achteren en als check van achteren naar voren.

 

Empathymap
Denken vanuit de klant of opdrachtgever is moeilijk. Daarvoor is de Empathy Map ontwikkeld. Een methode om te komen tot een inzicht vanuit je afnemer of persoon die betrokken is. Een uitwerking van een workshop en de werksheet is  te vinden via delen en dan downloads op deze website.

 

 

 

Creatief denken
In een proces binnen een bedrijf is het denken vanuit creatie noodzakelijk. Een methode is de 6 denkhoeden van Edward de Bono en zijn “denkpaden”. Hierbij gaat het er niet om dat je creatief bent maar vanuit creatie denkt.

[contact-form-7 id=”277″ title=”Contact form 1″]